22.1.2017

LC Lumineva osa 1: Alku / Getting started

No niin, laitetaanpa Legacy tulille! Kerrankin tämän tarinoinnin takia haluan oikeasti panostaa Legacyn ensimmäiseen tapaukseen. Onhan hän kuitenkin se, joka aloittaa koko pitkään jatkuvan suvun, enkä halua kyseessä olevan mikään ruttunaama. Itsehän häntä joudun enimmäkseen katsomaan, joten iloa silmälle, kiitos. Olen myös aika tylsä pelaaja, koska kaiken pitää aina olla täydellistä. En halua esimerkiksi huonoja luonteenpiirteitä. Tällä kertaa yritän kuitenkin tehdä mielenkiintoisen aloitustyypin, jotta mielenkiintokin säilyisi pidempään. Tässä hän tulee!


Eevi ei usko romantiikkaan eikä liiemmin rakkauteenkaan. Sen sijaan upeasti valmistettu ruoka on lähellä hänen sydäntään ja niinpä hän aikoo olla maailmaan kuulu mestarikokki - omassa kotikeittiössään sekä myöhemmin myös urallaan, joka valitettavasti alkaa tiskien ääreltä. Kömpelyytensä vuoksi Eevi viihtyy parhaiten omissa oloissaan, eikä innostu julkisista esiintymisistä.

Ulkonäöstään hän pitää mielellään huolta. Lisäksi hän kantaa harvinaista geenivirhettä, joka tekee ihonväristä kalpean siniseen taittavan. Näin jälkikäteen huomasin, että hän näyttää aivan miimikolta, muttei siis sitä yritä olla. :D

***
Lyhykäisyydessään Legacyn alkusäännöt on aika helpot. Teet nuoren aikuisen, joka asuu yksin. Muutat hänet 50x50 tontille, joka raivauksen jälkeen maksaa 10000 simoleonia. Sitten käytät vielä rahasi fiksusti ostaen perheen tavaraluetteloon kalliin 8200 maksavan perintöesineen eli Kahdeksankulmaisen pöydän ritari -haarniskan. Koska rahojahan ei voisi fiksummin käyttää.

Periytymislait: Perijä voi olla tyttö tai poika. Perijän ihonvärin on oltava kuitenkin sininen ja perijän on oltava biologinen lapsi, adoptoituja ei hyväksytä.

Sääntöjä noudatan osittain, miten nyt itselleni sopii. En vielä tiedä, laskenko pisteitä vai nautinko mieluummin vain pelistä. En aio poistaa käytössä olevia modeja. Saatan käyttää joitan koodeja pakon edessä (lähinnä tarpeiden täyttöön), mutten koskaan rahakoodeja. Saatan muuttaa perheen toiselle tontille, koska kyllästyn helposti samaan ja haluan jossain kohtaa myös kaupunkiin asumaan. Näin ollen saatan myös muuttaa perijän muualle. Käytän satunnaisten piirteiden generaattoria. Puolisot saavat tuoda rahaa mukanaan. En tajua, miksi eivät saisi, onhan se nyt älytöntä, että niiden pitäisi polttaa rahansa ennen muuttoa. Tietysti jos rahaa on liikaa, vähennän määrää koodeilla. 

Käytän myös ladattuja tavaroita. Niistä saa aina kysyä, että mistä ovat ladattu, mutten kyllä varmasti kaikkea valitettavasti muista. Käytössä olevat modit: Sama energia kaikista sängyistä, MC Command Center (vain, jotta pelaamattomat perheet menisivät naimisiin ja saisivat lapsia), paranneltu valaistus ja lasten nopeammat kotitehtävät.

Vaikken välttämättä laske pisteitä, yritän pelata monipuolisesti. Yritän dokumentoida perijät eri tavoin. Kokeilen eri uria ja yritän saada eri taitoja täyteen. Yritän tuoda paljon uusia piirteitä mukaan peliin ja yritän täyttää useimmat keräiltävät kohteet.

Eikä sitten muuta kuin pelailemaan!




Long story short. The rules of the Legacy Challenge can be found here. Above you can see the person who will begin my Legacy Challenge. I tried to make her an interesting person. Not sure yet if I did so. She loves food and hates romantic stuff. She has a very pale skin with a little touch of blue color. Now that I look at her I realized that she actually look like a mimic. :D

Selected laws: Heir can be a girl or a boy. The color of the skin must be blue and the heir must be a biological child.

So about the gameplay rules... I am not sure yet if I count the points or if I just enjoy playing with the heirs so I don't follow every rule. So I am not removing my mods. I let myself use some cheats (mostly just the one that fill the needs) if they are really needed but never to gain more money. As I get bored pretty easily, I will let my family move to other lot if I feel so (and because I have the City Living). This means I also may move out the sim who currently holds the heir title. And yes, I am using The Random Trait Generator. I let spouses to bring money with them (because why not? Should I expect them to burn the money before moving in?) but if they are too rich I'll reduce the amount with cheats.

I will use downloaded stuff. You can ask if I remember where I got them but unfortunately I can't remember them all. Mods I use: Improved lighning, faster homework, same energy for all beds and MC Command Center (only for that the families I don't play with will get married and have children).

Even though I am not sure if I count the points or not, I will however try to achieve different things. So I try to document the fallen ancestors with different ways. I try to have many different traits and skills and also careers. I try to complete the most of the collections.

And that's it. Let's play!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti